Terapia falą uderzeniową ESWT

_mg_4490_1jpgmaxresdefaultjpg

Wysokiej częstotliwości przy użyciu aparatu Masterpuls 200 "elite edition" szwajcarskiej firmy Storz Medical, wynalazcy i wiodącego producenta tego typu urządzeń.

Doświadczenie w przypadku terapii falą uderzeniową ma zasadnicze znaczenie gdyż dobór właściwych częstotliwości, częstości zabiegów i ciśnienia jest kluczową kwestią dla skuteczności zabiegów.

Częstotliwość: 1 - 21 Hz; Ciśnienie: 1 - 5 bar;

Zabieg trwa od 5 do 10 minut i można go stosować raz w tygodniu. Cała kuracja wymaga 2-3 zabiegów.

Falą uderzeniową skutecznie można leczyć wszelkie problemy dotyczące aparatu ruchu oraz związane z częstymi dolegliwościami, które spotykają nas po urazach, bądź przychodzą z wiekiem.

Wskazania:

uszkodzenia ścięgien i torebek stawowych,

– zwapnienia okołobarkowe (tendinosis calcarea),

– zespoły bolesnego barku z ograniczeniem ruchomości,

– bóle przyczepów ścięgien

– łokieć tenisisty i łokieć golfisty (epicondylitis),

– ból rzepki,

– kolano skoczka,

– zapalenie przyczepu rozścięgna podeszwowego,

– ostrogi piętowe,

– zespoły bólowe stawów,

– przewlekłe entezopatie,

– zespoły pourazowe związane z bólem,

- zespół bolesnego Achillesa,

– achillodynia,

– stymulacja procesu osteogenezy zrostu kostnego,

– chondromalacja rzepki,

– powtarzające się bóle mięśniowe kończyn górnych i dolnych,

– zespół mięśnia piszczelowego przedniego,

– dolegliwości bólowe okolicy kości śródstopia (metatarsalgia),

– terapia powierzchownych punktów spustowych,

– terapia głębiej położonych punktów spustowych

Pierwszy raz urządzenie do leczenia falą uderzeniową zostało zastosowane w 1996 r. przez niemiecki zespół olimpijski podczas igrzysk w Atlancie. W Mistrzostwach Świata w Piłce Nożnej we Francji w 1998 r. trzy spośród uczestniczących zespołów, wliczając zwycięzcę turnieju Francję, wykorzystały urządzenia do leczenia falą uderzeniową, aby przywrócić zawodnikom pełną sprawność.

Najlepsi atleci muszą osiągnąć pełnię sprawności fizycznej w określonym momencie i nie lubią tracić czasu na terapie, które często nie przynoszą oczekiwanych efektów. ESWT oferuje prosty, szybki i efektywny proces leczenia, dzięki któremu możliwe jest kontynuowanie treningu na pełnych obciążeniach.

Zewnątrzustrojowa fala uderzeniowa udowodniła swoją skuteczność podczas największych imprez sportowych w określonych wskazaniach. Skuteczność leczenia sięga 80% i waha się w zależności od tego, czy terapia kończy się całkowitym wyleczeniem, czyli całkowitym usunięciem bólu, czy jego znaczną redukcją. Podczas badań zaobserwowano pewną prawidłowość, mianowicie skuteczność leczenia znacznie wzrasta u pacjentów, którzy rozpoczęli terapię wcześniej, od momentu pojawienia się dolegliwości. ESWT jest często zalecane, jeżeli konwencjonalne metody fizjoterapii nie przynoszą oczekiwanych efektów.